Porady

Rolowanie – co daje?

Właściwa regeneracja organizmu jest niezbędna przy aktywnym trybie życia. Bolesne zakwasy, napięte, zesztywniałe mięśnie? Chyba każdy biegacz, siłacz czy crossfiter spotkał się z takimi dolegliwościami nie raz.  Na szczęście jest na to prosty i skuteczny sposób! Rolowanie – co daje?

Niepozorny wałek, który przynosi ulgę

Jeśli śledzisz nowinki w świecie fit & Health to z pewnością rzuciły ci się w oczy zdjęcia osób, które rolują swoje nogi, plecy czy brzuch przy pomocy małego, śmiesznego urządzenia, które przypomina kuchenny wałek owinięty karimatą. I choć przedmiot ten wygląda niepozornie, ma ogromną moc. Fantastycznie wpływa na spięcia mięśni, pozwala rozluźnić się, zrelaksować, a w konsekwencji przyspiesza regenerację organizmu. Jak wygląda to w praktyce?

Rolowanie ma sens

Foam Rolling, czyli w naszym języku rolowanie, jest specjalną techniką automasażu, która ma za zadanie rozluźnić spięcia w mięśniach i powięziach. Coraz częściej stosuje się ją w zastępstwie za rozciąganie na przykład po bieganiu czy męczącym treningu, szczególnie, jeśli podejrzewamy, że kolejnego dnia mogą pojawić się zakwasy. Rolowanie na początku może być trudne, a nawet dość bolesne – bezpośrednio masujemy przecież katowany w trakcie treningu mięsień, który pobudzono do intensywnej pracy i mocno rozgrzano. Jednak rezultaty rolowania to cudowne odprężenie oraz rozluźnienie napiętych grup mięśniowych. Korzyści są niezaprzeczalne – zrolowana tkanka mięśniowa nie tylko nie daje w późniejszym czasie objawów bólowych, ale też szybciej się regeneruje, dzięki czemu możemy utrzymywać swoją stałą regularność treningów, nawet jeśli ćwiczymy codziennie. Ma to sens zarówno w cyklu treningowych amatorów sportu, jak i u zawodowych sportowców. Szczególnie, że ten rodzaj masażu możemy wykonać bez niczyjej pomocy!

Nie tylko dla sportowców

Co ciekawe, fizjoterapeuci zalecają rolowanie nie tylko osobom aktywnym, ale także… tym, którzy dużo siedzą. Nasze mięśnie mają to do siebie, ze spinają się również w trakcie długich zastojów. Jeśli więc twoja praca polega na kilku-, a nawet kilkunastu godzinnym siedzeniu w jednej pozycji albo właśnie wróciłeś z długiej podróży, podczas której siedziałeś, to rolowanie jest jak najbardziej wskazane! Dzięki automasażom sprawimy, że znikną wszystkie dolegliwości bólowe nie tylko w nogach, ale też na plecach.

klik

Jak wybrać roller?

Nie ulega wątpliwości, że rolowanie mięśni daje fantastyczne rezultaty. Pytanie tylko, czy do rolowania potrzebujesz specjalnego sprzętu? Często pojawia się bowiem opinia, że wystarczy butelka z wodą. Niekoniecznie. Butelka może się odkształcać i nie jest odpowiednio sprężysta. Dlatego jeśli na poważnie myślisz o automasażu, to świetnym rozwiązaniem będzie kupno rollera. Możesz dopasować jego wielkość indywidualnie do swoich potrzeb, a także zdecydować o tym, czy wybrać ten gładki, czy z wypustkami. Obydwa spełniają swoją funkcję, jednak powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to, z czego są wykonane. Najlepsze będą rollery z pianki o dobrej elastyczności. Z ich użyciem możesz rozmasować wszystkie bolące miejsca – od łydek i ud, przez plecy, aż po mięśnie brzucha!

klik

Rolowanie nie jest jeszcze tak popularne jak potreningowy stretching. Jednak z racji korzyści, które przynosi z pewnością niedługo stanie się częścią każdego treningu sportowca. Jeśli twoje mięśnie po wysiłku lub długim siedzeniu sprawiają ci ból, to inwestycja w roller będzie niewątpliwie udaną inwestycją!

Oceń wpis

Podeślij swoim znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *